Jól zárta a tavalyi évet a Porsche Hungaria

2014-01-25
  • megközelítőleg 4000 darabbal nagyobb értékesítés
  • 20.700 kiszállított új gépkocsi
  • 30%-os piaci részesedés

Porsche Hungariatavaly növelni tudta az általa forgalmazott gépkocsik számátA megkötött szerződések 3.988 darabbal haladták meg a két évvel ezelőtti eredményeket, ami összesen 21.952 személyautó és haszonjármű értékesítését jelentette.

A kiszállításokat tekintve a cég két évvel ezelőtt 18.900 kiszállított gépkocsival zárta az évet, 2013-ban pedig 20.702 darab, azaz 9,5%-kal több új gépkocsi kiszállítását tudta megvalósítani.A tavalyi jó teljesítménnyel így a személygépkocsik piacán a Porsche Hungaria által képviselt öt márka, valamint a Porsche Inter Auto Hungaria által forgalmazott Porsche együttesen elérte a célul kitűzött 30%-os piaci részesedést. Ezzel a cégcsoport jelentősen erősítette vezető szerepét a magyar piacon.  

forgalomba helyezési adatok szerint a ŠKODA 10,61%-os, a Volkswagen 9,11%-os, az Audi 2,98%-os piaci részesedéssel zárta az tavalyi évet, míg a SEAT az év második felében bemutatott új típusoknak köszönhetően 0,99%-ra tudta növelni a hazai piacra került gépkocsik közötti piaci részesedését.

A márkák kiszállításait tekintvetavaly a ŠKODA és a Volkswagen végzett a hazai piac élén, egyaránt 11,7%-os piaci részesedést érve el. AzAudi is tovább erősítette vezető szerepét a prémium kategóriában. A kishaszonjárművek piacán a Volkswagen Haszonjárművek a 2. helyen végzett 15,3%-os részesedéssel.  

Valamennyi márka tavalyi eredményességében jelentős szerepe volt a céges és közületi flotta beszerzéseknek, ahol aŠKODA lett az első, a Volkswagen pedig negyedik helyezést ért el. A kiemelkedően jó flotta-megrendelési arány mellett a 2013-as eredmények a 129 márkakereskedésből és 103 szervizből álló országos márkakereskedői hálózat eredményességét is mutatják.

A forgalomba helyezési statisztikák szerint tavaly a ŠKODA Octavia volt a legnépszerűbb típus, a piacra került 3.168 Octavia 5,64%-os piaci részesedést eredményezett.