Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke az éves sajtótájékoztatón: „2014-ben többet teljesítettünk, mint ígértük“

2015-04-01

Az Audi 2014-ben a rekordnak számító 1,74 millió értékesített autóval először ért el több mint 53 milliárd euró árbevételt. Ezáltal az operatív eredmény 5,15 milliárd eurót tett ki. Az operatív árbevétel-arányos nyereségráta 9,6 százalékkal a nyolc és tíz százalék közötti célsáv felső tartományában található. A megnövekedett pénzügyi eredményeket figyelembe véve az adózás előtti eredmény 6 milliárd euróra nőtt. Az adózás előtti árbevétel-arányos nyereségráta 11,1 százalékra emelkedett. Az Audi 2020-ig 60 modellre szeretné bővíteni termékpalettáját. Ennek érdekében a négykarikás márka 2019-ig több mint 24 milliárd eurót fektet új termékekbe és technológiákba, valamint tovább bővíti globális termelési hálózatát. Az Audi-konszern világszerte 6 000 új munkatársat akar beállítani, hogy szakértők segítségével hosszú távon biztosítsa növekedési stratégiáját. Az ingolstadtiak 2015-ben is több prémium autót szeretnének ügyfeleiknek kiszállítani, mint az előző évben.
Az AUDI AG kedden, az ingolstadti éves sajtótájékoztató keretében számolt be a 2014-es üzleti év pénzügyi eredményeiről és kitekintést adott a 2015-ös esztendőre. Rupert Stadler, az igazgatótanács elnöke: "A 2014-es évben többet teljesítettünk, mint ígértük. A pozitív évkezdés után 2015-ben is célunk az új értékesítési rekord elérése." A vállalat az új Audi Q7-tel, az új Audi R8-cal és az új Audi A4 családdal modelloffenzívájának következő szakaszát indította útjára. 

Az Audi 2014-ben is meggyőzően teljesített, és a változó piaci feltételek ellenére minden régióban növelte eladásait. Az ingolstadtiak összesen 50 országban értek el új értékesítési rekordot. A vállalat világszerte 1 741 129 (2013: 1 575 480) négykarikás autót szállított ki vevőinek. Ez 10,5 (2013: 8,3) százalékos növekedésnek felel meg. Ezzel az Audi az eredeti 1,7 millió autós értékesítési célját egyértelműen túlteljesítette. Ennek köszönhetően az Audi-konszern 53 787 millió (2013: 49 880) euróra növelte árbevételét - amely 7,8 százalékos emelkedésnek felel meg az előző évhez képest.
Az nemzetközi gyártási struktúrák kiépítésére, valamint az új termékekre és technológiákra és különösen a szigorított CO2 szabályozások betartására fordított előzetes teljesítések ellenére az Audi-konszern 2,4 százalékkal, 5 150 millió (2013: 5 030) euróra növelte operatív eredményét. Ezzel együtt a vállalat 2014-ben mintegy 4,5 milliárd euró értékben fektetett be, közel 1 milliárd euróval többet, mint az előző évben. Az operatív árbevétel-arányos nyereségráta 9,6 (2013: 10,1) százalékot ért el, amely a 8-10 százalékos célsáv felső tartományában található.
Az Audi-konszern értékesítési költségei 5,5 százalékkal 4 895 millió (2013: 4 641) euróra nőttek annak ellenére, hogy a vállalat az előző évben jelentősen több autót szállított ki ügyfeleinek és számos új modellel jelentkezett a kereskedőknél.
A pénzügyi eredmény az elmúlt üzleti évben 841 millió (2013: 293) euróval jelentősen túllépi az előző éves szintet. Ebbe beleszámít többek között a kínai FAW-VW Automotive Company, Joint Venture operatív eredményből való részesedése is. Az Audi-konszern összességében 12,5 százalékkal 5 991 millió (2013: 5 323) euróra növelte az adózás előtti eredményét. Az adózás előtti árbevétel-arányos nyereségrátáját 10,7 százalékról 11,1 százalékra javította az Audi-konszern 2014-ben, amely a vállalat sikerének újabb bizonyítéka.
Axel Strotbek, pénzügyekért felelős igazgatótanácsi tag 350 újságíró előtt hangsúlyozta Ingolstadtban: "A pénzügyi mutatóink igazolják, hogy következetesen készítjük elő a jövőnket, és ennek ellenére rendkívül profitábilisan működünk." A vállalat operatív árbevétel-arányos nyereségrátája a számos előzetes teljesítés ellenére elérte a 8-10 százalék közötti célsáv felső tartományát.
Az Audi 2014 januárja és decembere között 25 százalékkal többet fektetett be, mint az előző évben - ez összesen több mint 4,5 milliárd euróval egy új rekordot jelent. A vállalat 2019-ig összesen 24 milliárd euró értékben tervez beruházásokat. Ennek középpontjában a technológiai innovációk és az új modellek állnak. Ezen kívül a prémiumgyártó ki szeretné építeni világszintű termelési struktúráját.
"A tervezett rekord mértékű beruházásainkra való tekintettel a jövőben is hatékonyan fogunk dolgozni, hogy 2015-ben több mint 2 milliárd euró nettó cashflowt érjünk el", mondta Strotbek. 2014-ben a nettó cash flow a megnövekedett beruházások ellenére 3,0 milliárd eurót tett ki, amely csak kis mértékben marad el az elmúlt év 3,2 milliárd eurós értékétől.
2014. december 31-én az Audi-konszern nettó likviditása elérte a 16,3 milliárd eurót, és ezzel 1,6 milliárd euróval túllépte az előző év 14,7 milliárd eurós szintjét.
Az Audi 2020-ig a jelenlegi 52-ről 60 modellre kívánja bővíteni modellpalettáját. Ulrich Hackenberg, műszaki fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tag az éves sajtótájékoztatón ennek kapcsán elmondta: "Az új Audi Q7, Audi R8 és az Audi A4 a 2015-ös modelloffenzívánk nagykövetei." Jövőbemutató technológiákkal és az Audi sportos DNS-ét hordozó progresszív autókkal a vállalat továbbra is világszerte le fogja nyűgözni vevőit.
Az Audi az év elején Detroitban mutatta be az új Audi Q7-t - ez az SUV 325 kilogrammal könnyebb elődjénél és közel 26 százalékkal hatékonyabb. Egy hete ünnepelte az Audi Q7 e-tron világpremierjét a Genfi Autószalonon. Ez az első Plug-in-Hybrid dízelmotorral és quattro összkerékhajtással. Az Audi a következő években a teljes modellkínálatában hangsúlyt helyez az elektromos meghajtásra. 
Az Audi a vezető nélküli vezetés úttörője. A vállalat többször eredményesen bizonyította, hogy rendelkezik az ehhez szükséges technológia teljes spektrumával. 2014 októberében egy Audi RS 7 piloted driving concept modell teljesítette a hockenheimi versenypályát - vezető nélkül, 240 km/órás csúcssebességgel. Január elején a négykarikás márka egy újabb rekordot állított fel. Újságírók egy vezető nélküli autóval tettek meg 900 km-t a Szilícium-völgyből a Fogyasztói Elektronikai Showra, Las Vegasba. Ezen a hosszú távú tesztúton valós hétköznapi körülmények között  remekül teljesített az Audi A7 Sportback piloted driving concept. Ezzel az Audi ismét bizonyította a vezető nélküli vezetés érettségét a szériagyártásra.
Az innovációk a munkatársak ötleteiből születnek. Ennek érdekében a vállalat az elmúlt évben tovább bővítette kompetenciáját többek között a könnyűszerkezetes építés, a hálózatosodás és az elektromobilitás területén: "Németországban 4 500 új munkatársat nyertünk meg vállalatunk számára", mondta Thomas Sigi, személyügyekért és szociális ügyekért felelős igazgatótanácsi tag. "Az ő tudásukkal formáljuk a jövő mobilitását és új lendületet adnak vállalatunknak."
Mindeközben már 80 000 ember dolgozik világszerte az Audi-konszernben. 2014-ben 5 732 fővel nőtt a vállalat munkatársi létszáma. Az éves sajtótájékoztató keretében az Audi igazgatótanácsi tagja valamennyi munkatársnak köszönetet mondott kiváló teljesítményéért. Az elmúlt év sikereiből ismét részesednek az AUDI AG munkatársai: a német telephelyek munkatársai átlagosan 6 540 euró céleléréshez kapcsolódó prémiumot kapnak.
Az Audi továbbra is törekszik arra, hogy hosszú távon képzett munkatársakkal erősítse stratégiai növekedését. A négykarikás márka egyedül Németországban 4 000 új munkatársat szeretne beállítani, világszerte 2015-ben 6 000 új munkatárs segítheti "A haladás technikájának" megvalósulását.
Az idei üzleti évben továbbra is a növekedés útján kíván maradni a vállalat, és jelentősen több autót szeretne vevőinek kiszállítani, mint az elmúlt évben. Ebben kihívást jelent, hogy nehéz előrejelezni a 2015-ös év konjunkturális viszonyait. Ezzel egy időben nőnek az új kapacitásokra, innovatív technológiákra és vonzó autókra fordított előzetes teljesítések. Ehhez jön még egy érezhetően növekvő intenzitású verseny a kulcspiacokon, valamint a járműiparon belüli technológiai áttörés az alternatív meghajtások irányába, különösen a világszerte szigorodó CO2-szabályozások teljesítése érdekében.

A megcélzott értékesítési volumennövekedés a konjunkturális keretfeltételektől függően az árbevétel mérsékelt növekedését fogja eredményezni. Ezen kívül a vállalat ismét a 8-10 százalékos célsávon belüli operatív árbevétel-arányos nyereségrátát vár.
A vállalat a növekedési stratégia megvalósítása érdekében évek óta növeli hatékonyságát és optimálja költségeit. Ezzel egyidejűleg a vállalat egy Fitnessprogrammal erősíti intézkedéseit, hogy tartós sikereket érjen el a prémiumgyártók versenyében.

Az említett modellek fogyasztási adatai:
Audi A4:
Kombinált üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 10,7 - 4,0;
Kombinált szén-dioxid kibocsátás g/km: 249 - 104
Audi Q7:
Kombinált üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 8,3 - 5,7;
Kombinált szén-dioxid kibocsátás g/km: 193 - 149
Audi R8:
Kombinált üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 14,9 - 12,4;
Kombinált szén-dioxid kibocsátás g/km: 349 - 289